dinsdag 25 maart 2014

Kunst in Lochem

Op weg naar een expositie in Hilversum schrijf ik dit blogverhaal. Het onderwerp is de kunstroute in Lochem die plaats gaat vinden van 19 t/m 21 april; het paasweekend. Het moge duidelijk zijn dat ik de bijrijder ben! Dat ik dit stukje in de auto schrijf, zegt ook iets over wat er allemaal op je afkomt en wat er gedaan moet worden in de aanloop naar een tentoonstelling. Deze reistijd kan hier dus mooi voor gebruikt worden.



Als Lochemse exposant mag je nog een kunstenaar uitnodigen van buiten de regio. Hij of zij kan dan ook tijdens de kunstroute zijn of haar werk ten toon stellen. Met heel veel plezier heb ik mijn jongste broer, Raymond, gevraagd. (zie link: Raymond Waltjen) Samen exposeren we in het centrum van de stad, in een prachtig, ruim pand aan de Walderstraat 10.


Het schilderij, een tweeluik, waar ik op dit moment mee bezig ben, heeft al in een heel vroeg stadium de titel meegekregen: "in vuur en vlam". Deze naam is boven komen drijven toen ik de achtergrond schilderde. Na deze eerste laag volgt dan het werk qua vorm en kleur. Dit betekent dat als een figuur helemaal klaar is, zowel het tekenen als het schilderen, de volgende vorm pas geplaatst kan worden. Als ik in dit tempo door werk, moet het gaan lukken om ook nog een "enkel" werk voor het paasweekend te realiseren.

We naderen Hilversum. Voor de bestuurder een rustig ritje. Mij heeft hij niet gehoord en Donald de "Tomtom" had ook weinig te melden.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten