woensdag 1 januari 2014

Kunstproject Haaksbergen

Twee beeldend kunstenaars hebben lagere school leerlingen begeleid tijdens een kunstproject in Haaksbergen. Deze activiteit werd gehouden in de maand september 2013.
De schilderijen van Bernadette Brefeld en mijn eigen werk speelden daar een rol in.
Het thema waar de kinderen mee aan de slag moesten was "feest". Het actieve gedeelte van dit project vond deels plaats in "De Graanzolder". De galerie waar zowel Bernadette als ik op dat moment exposeerden.




Heel verrassend was het om steeds weer nieuwe dingen te ontdekken, uit eigen werk, waar de kinderen mee aan de slag gegaan waren. Regelmatig zag ik een bepaalde figuur terugkomen in hetgeen zij gekozen hadden om mee aan de slag te gaan. Waarom zij zovaak voor deze vorm kozen was mij niet duidelijk. Later hoorde ik van een van de begeleiders dat deze figuur hen deed denken aan "Pac-man". Voor hen een bekend poppetje uit een game.
Het gaat dus blijkbaar nog steeds op: Kunst, het is wat je er zelf in wilt zien ........!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten